Kedai Buku Online

Wednesday, December 1, 2010

MUDAH SANGAT KE?

 Assalamualaikum...

Mungkin perkara yang berlaku di dalam gambar di bawah pernah terjadi kepada anda. Hakikatnya ianya pernah dan mungkin selalu terjadi kepada sesiapa sahaja. Persoalannya, kenapalah ada manusia seperti ini? Terlalu suka mengambil jalan mudah walaupun bakal menyusahkan orang lain....

 



10 comments:

eelobor said...

hehehe, lama bercuti kat blog nih. lama tak berkunjung ke sini

al-lavendari said...

alaikumsalam.

biasa sangat kena .. tolak jerlah ke tepi. kalau tidak, tak lepas lalu.

lama betul awak bercuti dari membuat entri.

Lana~Bulu said...

Biasalah tu cikgu..
laa ni masing2 dok kira lepas kan diri sendiri saja..atau dgn erti kata lain hanya pentingkan diri sendiri..dah tak pikiaq dah dari hal orang lain...
rasanya system yg diperkenalkan dulu seperti kena masuk duit syiling dalam troley tu sebelum ambik dan letakkan semula sekiranya nakkan kembali duit tu...
dulunya ada coin RM1..oklah..la ni?
kalau buh 2 kupang rasanya tak jalan..5 kupang?
tak nampak lagi lah..
apapun..sikap tu

anntaj said...

hehhehe saya pun pernah kena camni....last skali kena alihkan jugak...

kakcik said...

Wa'alaikummussalam Nanie...

lama Nanie tak muncul!

Memang kebanyakan kita hanya memikirkan kesenangn diri sendiri tanpa memikirkan kesusahan yang akan ditanggungb oleh orang lain.. :(

rosnanie said...

salam semua
1st sy minta maaf sbb x respond dr td. Sbnrnya kt ofis ada masalah dgn ruangan komen, sy xboleh nak baca komen, apatah lagi beri komen.

tks eelobor, pakngah, en LB, anntaj dan kakcik...masih sudi menjenguk di sini. biasanya sy baca blog kwn2, tp bila baca d pej, xbole komen, kt rumah pulak asyik 'bersilat' dgn anak2, xpn xdpt pn komputer kt kita sbb duk berebut dgn diorang. Kalu smpt pn hanya satu dua shj yg smpt di komen.

rosnanie said...

pakngah lavendari

tu la pasal, kalau xtolak mmg xbole lalu, jdnya kenala kita alihkan. cuma kdg2 x sdp nye kita pulak tpaksa alihkan ke belakang kereta org kalau dh byk sgt troli kt belakang keta kita

rosnanie said...

en LB, rasanya kalu nk guna duit syiling tu, bole kkot guna yg 50sen sekeping tu, ok jgk, dn sy stuju, cara tu sbnrnya lebih bkesan

rosnanie said...

anntaj, tu la pasal, mana2 pn kita jgk yg kena...

rosnanie said...

kakcik...
kdg2 tpfikir, susah sgt ke kalau tolak troli tu ke depan kereta? Kita senag keluar, orang lain pn xsusah