Kedai Buku Online

Friday, June 5, 2009

datuk setan

Pagi tadi semasa aku singgah di kedai runcit aku sempat menjenguk surat khabar. Aku terpandang tajuk pada harian Metro - 'Datuk Setan'. Terus aku membaca isi keseluruhan. Terasa menggigil tangan ku bila membacanya. Seorang datuk (umur 60+) tergamak merogol cucunya yang berusia 5 tahun. Bukan itu sahaja, dia juga telah mengajak 3 lagi rakannya untuk meratah gadis kecil itu. Cuba kalian bayangkan, gadis kecil berusia 5 tahun, digunakan secara bergilir-gilir selama tiga minggu! Jiran yang melaporkan perkara ini kepada polis memberitahu, beliau mendapati koyak yang besar pada kemaluan gadis kecil ini. Cubalah kita bayangkan kesakitan yang dialami olehnya. Ya Allah, ni manusia ke setan ni? Aku rasa memang selayaknya mereka dipanggil syaitan! Aku amat-amat berharap manusia seperti ini dihukum bunuh sahaja.
Masa ini teringat kisah adik Nurul Huda. Penjenayah yang terlibat hanya dikenakan hukuman penjara selama beberapa tahun, sedangkan mangsa....mati! Banyak lagi kes seperti adik Nurul Huda yang terjadi di Malaysia. Sampai bilakah manusia perlu menurut hawa nafsu dan membiarkan syaitan menunjangi kehidupan?

No comments: