Kedai Buku Online

Tuesday, June 23, 2009

Nak ke Tak Nak


Sinopsis : NAK KE TAK NAK

'Nak Ke Tak Nak' membawa satu kelainan dalam dunia motivasi tempatan. Jika sebelum ini Dr. Tuah lebih cenderung kepada fakta dan kajian, kali ini beliau memaparkan konsep lebih ringan dengan cara pengolahan yang santai.

Apa yang menariknya, kebanyakan bab berpaksikan kisah-kisah benar berteraskan teladan dan pengalaman yang boleh meningkatkan lagi tahap motivasi diri anda.

Selain itu, buku ini juga memberi peluang kepada individu untuk membina keyakinan diri dan kejayaan tanpa rasa takut untuk gagal. Gagal itu mungkin membuka peluang untuk kejayaan yang lebih besar.


Salam

Nak ke Tak Nak adalah sebuah buku terbitan Alaf21. Hasil karya Dr HM Tuah Iskandar Al-Haj yang memang terkenal dengan buku-buku motivasi. Dalam banyak-banyak buku yang dihasilkan oleh Dr HM Tuah (yang telah pun menjadi koleksi saya) buku yang ini paling memberi makna kepada saya.
Pertama kali saya membeli buku ini adalah pada September 2007. Buku ini antara buku yang menjadi teman saya ketika saya menjalani sesi 'check-up' mengandung. Baca buku motivasi tak sama macam baca novel. Novel baca satu hari pun boleh habis. Buku motivasi memerlukan penghayatan. Jadi kadang-kadang terpaksa mengulang banyak kali.
November 2007, saya selamat melahirkan anak keempat. Masa ni abang datang ke rumah. Bosan agaknya kat rumah dia belek-belek koleksi buku yang saya ada, termasuk la buku ni. Best la buku ni, katanya. Alih-alih nak pinjam. So cakap ngan dia, tak pe la tak payah pinjam, saya bagi terus.
Kemudian saya beli buku yang kedua. Belum baca pun lagi, anak sedara datang rumah, hadiah lak kat dia. Beli pulak buku ketiga, kawan lak pinjam. Sama gak, belum mula baca lagi, hadiah lak kat dia. Hmmm....so, pesta buku Alaf21 yang akan datang ni ( 26 Jun -28 Jun) saya cadang nak beli lagi. Tak tau la pulak nak bagi siape, hehehe...

4 comments:

Ayiem said...

bagi abe him ar nani kekekekekkee

rosnanie said...

Ape da, dulu dah bagi, buh mano? ko tak baca pun
"November 2007, saya selamat melahirkan anak keempat. Masa ni abang datang ke rumah. Bosan agaknya kat rumah dia belek-belek koleksi buku yang saya ada, termasuk la buku ni. Best la buku ni, katanya. Alih-alih nak pinjam. So cakap ngan dia, tak pe la tak payah pinjam, saya bagi terus."

cu baca balik ayat ni, ingat x? hehehe.....

nad said...

Salam,
Kak Na pun ada beli satu tahun 2007 untuk Luqman baca... motivasi utk upsr. Memang bagus! Sekarang masih dlm simpanan kami.. ;)

rosnanie said...

salam kak na, sejak bile baca blog nani ni? welcome...