Kedai Buku Online

Sunday, December 27, 2009

HALAL TAPI HARAM


Camana nak cakap ek, pakaian halal, tp aplikasi dh jd haram. Bukankah sepatutnya pakaian yang sopan ini tidak dicemari?

25 comments:

siti ajar bt yaakob said...

kalau tutup atas nak tayang bawah...kalau tutup bawah nak tayang atas...entahle

rosnanie said...

tu la kak siti kan? Penin kepala tgk

zeqzeq said...

ada lastik tak?

zeqzeq said...

lain kali kalau saya baling duti seposen mcm mana? huhuu..atau baling RM1 bagi orang tengok..

eelobor said...

bro zeq, kalu guna galah boleh????

Ayiem said...

jenis kain yang nih dia duk dalam kategori halal,haram,halal,haram....

la nih dah jadi fesyen...

bukan menutup aurat dengan kesedaran.

um. masyitah said...

sekarang dah jadi trend...
semoga kita tak buat cam ni..

shaniza said...

Salam..

ishh..tak baik buruk sangka tau... mungkin;
1. Tukang jahit tu terlupa nak jahit bahgian tu

2. Jahitan dibahgian tu meretas.

3. benang habis masa nk jahit

4. terkoyak

5. Beli kain tak cukup meter..

deeja said...

mak..ooii,,seksa and seksi...mesti si pemakai too perasan.ni lah gejala yg akan merosakkan akhlak org islam.

shazriena said...

salam sis nanie, itu la dia, baju tu sepatutnya di jahit dan dipakai dgn sopan santun utk melihat budaya timur dan jg yg disyariatkan oleh Islam, dulu2 waktu sy kecil sy ada juga kain yg terbelah lepas tu dah x pakai sbb malu hehehe. skrg ni dah jadi trend plak kain belah2 ni

azieazah said...

Alaaa..betis cam bunting padi, boleh laaa..

Kak Azie nak try buat lah..hehehe tapi kaki macam betis gajah... tak blehhhh...

MrsNor said...

Sebenarnya dia tu terperangkap dalam 2 alam. Nak tutup aurat tapi dlm masa yg sama nak bergaya. Jadilah begitu...atas tutup bawah terdedah. Ramai yg ingat menutup aurat tu hanya tutup kepala... nak buat camner pemahaman tentang aurat mrk tak jelas

Mybabah said...

Salam. Babah tumpang lalu dan tumpang tengok je. Tak berani komen. Apa-apa pun sekali pandang takper. dua kali berdosa...

rosnanie said...

salam
ZZ, lastik jer lah, bukan dgn duit sposen, duit singgit syiling lama, tak pn ajal eelobor, kait ngan galan, huhuhu....


Abe him, memang la, time tutup tu halal, time tbuka jd haram, kalu mcm ni, tak pakai tudung pn tak per

rosnanie said...

salam ummu masyitah, insya Allah kita tak buat, tp anak didik, kita anak2 kita nanti... harap2 tak lah


salam kak niza, sy rasa sy pilih jaw no 4, beli kain tak cukup meter, hehehe...

rosnanie said...

salam deeja,
betul, tu yg menakutkan, takut jd kebiasaan, pastu jd pemandangan biasa, nanti orang cakap, trend... biase ar tuu.....


Az, baik terus malu dari tanggung akibatnya si akhirat, kita jgk yg susah

rosnanie said...

salam kak azie
tak yah lah buat, nanti sblm org lain pengsan toklaki kita yg pengsan dulu, hehehe....


kak noor, mungkin jgk. Skrg ni ramai yg pakai tudung sebagai ikut2an shj bukan sebab nak tutup aurat, dan ada juga sebab trend, sama mcm kain belah tu


salam babah, sekali terpandang, dua kali dosa, kalu sekali tp lama2 apa pula ye? (Ni soalan budak nak kena sekeh-ada mamat tu pernah tanya sy, kalau boleh babah tolong jawabkan)

LanaBulu said...

Itulah..bila amalan sekadar ikutan..
baju pun masih nampak kulit tubuh tu..sbb jarang/nipis dan tudung pun sekadarnya saja..
Kat bawah tu mmg telah lah ..nak tunjuk betis cantik..
Walaubagaimana pun ..tahniah kpg wanita tersebut sbb telah berubah dari terbuka langsong kepada tutup aurat dgn sempurna..
p/s- masih sayang nak buang kain2 lama tu..hee

rosnanie said...

Salam LB
rasanya statement terbuka lgsg tu sesuai (baca sengau2 skit cm kak engku) utk baby jer, dah besar2 cam ni tak sesuai (skali lg bc sengau2) laaa... hehhe...

pak long said...

salam.
memang simbolik ni....nak kata tak kena...tak kata tak kena...tapi yang sah pemakaian tu tak kena...

rosnanie said...

salam paklong, betul betul, memang tak kena

amal (^^,) said...

salam...

"halam"...jadinye...hehe

rosnanie said...

salam Amal
selamat datang...
halam? hehehe...

Mohd Farid said...

Assalamualaikum,

Ramai yang begitu.. malah lebih dahsyat lagi. Semoga mereka bertaubat.

Salam, saya ingin menjemput anda baca > http://www.faridrashidi.com/2009/12/30/transisi-fikrah/

rosnanie said...

salam farid, maaf lambat perasan ada komen dari awak di sini, insya Allah sy akan ke sana